Moto-Edukator.pl

Blog motocyklowy | Kurs kat. A / A2 / A1 / AM | szkolenia motocyklowe Bydgoszcz

kurs kategoria A2 cena 2023 Bydgoszcz
Kurs na prawo jazdy kat. A / A2 / A1 / AM

Prawo jazdy kat. A cena 2023 r. w Bydgoszczy

Cena kursu na prawo jazdy kat. A w 2023 r.

Niebawem ruszają egzaminy praktyczne na prawo jazdy wszystkich kategorii motocyklowych w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Bydgoszczy, dlatego przejdźmy od razu do rzeczy.
Poniżej znajdziesz możliwie obiektywne zestawienie, ponieważ lista prezentuje Ośrodki Szkolenia Kierowców (OSK) posortowane alfabetycznie po nazwie brandu. Do tego analizuję tylko jeden parametr, którym jest cena kursów na prawo jazdy w Bydgoszczy w 2023 r. Na końcu artykułu dodałem kilka elementów, na które poza ceną, warto zwrócić uwagę przy wyborze szkoły.
Tymczasem przejdźmy do danych:

kurs kategoria A/A2 cena 2023 Bydgoszcz
Ceny kursów kat. A/A2 w 2023 r. w Bydgoszczy
OSKKategoria: A/A2
Agora-Miraż2 500 zł
Arka / Arka+2 300 zł
Auto Jazda2 599 zł
Auto Plus2 400 zł
Ekspres-Oskroba2 700 zł
Modraczek2 500 zł
Prafko2 200 zł
Szkoła na 2 kołach2 900 zł
ŚREDNIA2 512 zł
Dane pobrane ze stron internetowych OSK. Stan na dzień 10.03.2023 r.


Poza obiektywizmem, cenię sobie lojalność, dlatego dodam tylko jedną nieobiektywną podpowiedź. Zwróć uwagę w ofertach dostępnych na stronach www Ekspres-Oskroba to jedyna szkoła, która w cenie kursu (A/A2) przy pierwszym podejściu do egzaminu podstawia motocykl na którym się uczyłeś.

Koszt kursu na prawo jazdy kat. A1

kurs kategoria A1 cena 2023 Bydgoszcz
Ceny kursów kat. A1 w 2023 r. w Bydgoszczy
OSKKategoria: A1
Agora-Miraż2 500 zł
Arka / Arka+2 300 zł
Auto Jazda2 399 zł
Auto Plus2 200 zł
Ekspres-Oskroba2 500 zł
Modraczek2 500 zł
Prafko2 200 zł
Szkoła na 2 kołach2 700 zł
ŚREDNIA2 412 zł
Dane pobrane ze stron internetowych OSK. Stan na dzień 10.03.2023 r.

Cena kursu AM w Bydgoszczy

kurs kategoria A1 cena 2023 Bydgoszcz
Ceny kursów kat. AM w 2023 r. w Bydgoszczy
OSKKategoria: AM
Arka / Arka+2 300 zł
Auto Jazda1 699 zł
Auto Plus1 450 zł
Ekspres-Oskroba1 700 zł
Szkoła na 2 kołach2 500 zł
ŚREDNIA1 930 zł
Dane pobrane ze stron internetowych OSK. Stan na dzień 10.03.2023 r.

Kursy przyspieszone

Jeśli zależy Ci na szybkim zdobyciu motocyklowego prawa jazdy zapytaj w wybranej przez Ciebie szkole o kurs przyspieszony. Praktycznie wszyscy go oferują – za dodatkową opłatą. Zawiera on zwykle indywidualny tok zajęć teoretycznych i wysoką częstotliwości zajęć praktycznych. Wszystko po to, abyś wymarzone uprawnienia zdobył w jak najkrótszym czasie.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę przy wyborze motocyklowej szkoły nauki jazdy

  • Odległość od Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Bydgoszczy – sprawdź, gdzie mieści się plac manewrowy szkoły. Może okazać się, że sam dojazd z placu do obszaru egzaminacyjnego wokół WORDu, a następnie powrót zajmie 20-30min. Kurs na kategorię A/A2/A1 to 20 godzin praktyki (w przypadku AM to tylko 10 godzin). Z tego tylko kilka z nich spędzisz „na mieście” – warto ten czas wykorzystać optymalnie.
  • Czy motocykle, które posiada szkoła, są takie jakie używane na egzaminach na prawo jazdy w Bydgoszczy (o ile nie będziesz korzystał na egzaminie z motocykla OSK) -ponownie wrócę do kwestii niewielkiej liczby godzin praktyki oraz znacznych różnic w prowadzeniu nawet z pozoru podobnych motocykli.
    Dla przykładu Yamaha XJ6 używana do niedawna na egzaminach jest pozornie bardzo zbliżona do swojej młodszej siostry Yamahy MT-07 -obecnie stosowanej na egzaminach w Bydgoszczy. Obie maszyny typu naked, pojemność, jak i waga zbliżone na lekką korzyść nowszego modelu. Różnica tkwi jednak w silniku, XJ6 dysponuje 4-cylindrową jednostką, a MT-07 ma tylko dwa gary. Co to powoduje? Już mówię, MT-ek jest zrywny i na pierwszym biegu bez dodawania gazu jedzie z prędkością 12 km/h, natomiast XJ-ka dużo płynniej przyśpiesza, a przy ustawieniach fabrycznych jedzie stabilnie 8 km/h na pierwszym biegu. Implikuj to na odmienne sposoby wykonywania zadań egzaminacyjnych np. na popularnej „ósemce” MT-ek zwykle jest przez kursantów spowalniany tylnym hamulcem lub sprzęgłem, a XJ-ka odwrotnie, nierzadko wymaga wbicia 2 biegu, aby jechała szybciej.
    Mamy w szkole oba te modele, dzięki czemu mogę kursantom przedstawiać perspektywę różnych motocykli z którymi spotkają się w przyszłości. To właśnie odczucia po takiej przesiadce moich kursantów powodują, że ten punkt jest tak istotny i dlatego obszernie opisany przeze mnie 😉
    Aktualną listę motocykli egzaminacyjnych znajdziesz na stronie WORD w Bydgoszczy, poniżej wstawiam aktualną na dzień 10.03.2023 r.
    • Kat. A: Yamaha MT-07 (z ABS);
    • Kat. A2: BMW MG31 G310R;
    • Kat. A1: Yamaha YBR125;
    • Kat. AM: Barton Volcano 50.
  • Koszt dodatkowej godziny praktyki – miej na uwadze, że każdy ma swoje tempo nauki i godziny przewidziane w przepisach mogą być niewystarczające lub po prostu wiesz z góry, że po 2-4 tygodniach oczekiwania na egzamin będziesz potrzebował kilku godzin jazdy w celu przypomnienia. Wkalkuluj to w budżet zawczasu.
  • Koszt podstawienia motocykla na egzamin – w mojej opinii warto to przemyśleć. Nawet nie chodzi o samą znajomość maszyny, ale o psychikę kursanta. Dużo pewniej czują się w „swoim” siodle, a jeszcze gdy mają godzinę jazdy tuż przed egzaminem to poziom wczucia się w jazdę (jeśli mogę to tak określić) jest nieporównywalnie wyższy, niż gdy nierozgrzana początkująca osoba wsiada na nieznaną sobie maszynę, gdzie sprzęgło łapie trochę inaczej, dźwignia hamulca też ustawiona nie tak na kursie… itd.
    Wydałbym nawet pieniądze na podstawienie moto kosztem wykupienia mniejszej czyby godzin przed egzaminem.
  • Dodatkowe kwoty za egzaminy wewnętrzne – zweryfikuj, czy oferta nie ma w ten sposób ukrytych kosztów.
  • Inne elementy, oferowane przez pojedyncze szkoły (których wykonanie egzekwujcie):
    • Dodatkowe materiały i opracowania;
    • Dostępy do baz pytań egzaminacyjnych;
    • Nauka podnoszenia przewróconego motocykla;
    • Hamowanie awaryjne z ominięciem przeszkody;
    • Nauka jazdy z pasażerem;
    • Deklaracje dostępności instruktorów.
  • Opinie o szkole, zarówno te w internecie, jak i od znajomych – z ogromnym bólem muszę przyznać, że to najmniej miarodajny czynnik, choć sam dbam o dobre recenzje.
    Dlaczego opinia nawet dobrego znajomego może nie być miarodajna?
    Ponieważ zwykle kursant korzysta z jednej szkoły i nie ma porównania. Tym sposobem może powiedzieć, że było miło, sympatycznie, umiem „jeździć” na motocyklu i może jeszcze czasem, że zdałem za pierwszym razem.
    Ale jaka jest definicja „jeździć”?
    W mojej definicji mogłeś dostać od swojego instruktora rybę, albo wędkę.
    Ryba to mechaniczne i pamięciowe wykonywanie zadań bez zrozumienia mechaniki.
    Wędka to zrozumienie, jak i dlaczego tak wykonać dany manewr, a później jak przenieść umiejętności na życiowe sytuacje.
    Zobrazuję to przykładem: nabyte na „ósemce” skille będą niezbędne do zawracanie „na raz” (tzw. U-turn) na ciasnych górskich drogach – bez dreptania po poboczu 😉

Opinie sieci w Bydgoszczy w mojej ocenie są rzeczywiste, jednak nie dowiemy się na którym poziomie świadomości była osoba pisząca tą opinię i jakie naprawdę prezentuje skille. Zdawalność też jest w wielu przypadkach losowa.
Dlatego zdecydowanie cenniejsze są opinie znajomych – najlepiej zebrać kilka.
Sądzę, że po przeczytaniu powyższego artykułu będziesz miał lepsze rozeznanie tematu, a przez to i wyższą świadomość o co pytać. Jeśli natomiast nadal czujesz, że potrzebujesz więcej informacji to zapraszam Cię do mojego artykułu, który odpowie Ci na pytanie co zabrać na egzamin na motocyklowe prawo jazdy w Bydgoszczy.

Lewa w górę 🏍✌
Instruktor Szymon Rydelski

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *